Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
* Aktywni gracze na Relic Online przez ostatnie 150 sekund
Online:


Strony: [1] 2 3 ... 6
Drukuj
Autor Wątek: PE: T1 T3 T4 / mp44, ac, atht  (Przeczytany 26003 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
EXITIICiastek
EXITII
*
Nick w COH: IIEXITIIICiastek
Wiadomości: 2223


Dane OS & Browser

Zobacz profil WWW Odznaczenia
« : 25 Lipiec, 2010, 22:28:37 »

Ogólnie:

Jedna z podstawowych taktyk Panzer Elite i również jedna z najskuteczniejszych. Doskonale sprawdza się w zwalczaniu piechoty i lekkich pojazdów wroga, czyli przeciwko temu co najczęściej zagrywają gracze usa.
Jest to strat stosowany przeciwko graczom usa. Nie sprawdza się w pojedynku z britem ze względu na początkową przewagę brytyjczyków wynikającą ze względu na siłę tommies i późniejszy rush stuarta.


Early:

Początek trzeba wykorzystać jak najlepiej i zdominować możliwie jak największą część mapy. Dzięki dobremu użyciu grenów możemy uzyskać kontrolę nad większością paliwa na mapie w pierwszych minutach gry, co opóźni przybycie m8.
Kettena wysyłamy do capowania mapy i kolejkujemy mu zadania za pomocą shifta.
Robimy 5xgren. Pierwszymi grenami(nie kupujemy im g43, aby mieć później na mp44) zajmujemy tereny, następnie dołączamy kolejny oddział i utrzymujemy ważną pozycję na mapie. 2xgren zatrzyma pierwszych rifli. Kolejnymi grenami dołączamy do towarzyszy w przypadku, gdyby przeciwnik atakował naszą pozycję. Jeśli atak nie nastąpił i nasza strategiczna pozycja jest bezpieczna wysyłamy trzecich grenów do innego dużego fuela(lub małego jeśli nie ma dużych) w celu wypłoszenia stamtąd engi i następnie zajęciu paliwa. Czwarty i piąty oddział podsyłamy w miejsca walk. Staramy się utrzymać naszą ważną pozycję i ganiamy rifli po mapie w miarę możliwości. Po zrobieniu 5x grenów wykupujemy w sztabie def ops.

Czym jest ważna pozycja?
Ważna pozycja jest to miejsce przy dużym fuelu lub cut-off odcinający do niego dostęp. Bardzo ważne jest posiadanie co najmniej tyle samo fuela co przeciwnik. Najlepszą opcją jest utrzymanie własnego paliwa i odcięcie dostępu do niego przeciwnikowi.

Nietracenie grenów
Jest to chyba najważniejszy aspekt początkowej gry PE. Strata oddziału w początkowej fazie gry oznacza ogromną stratę, piąty oddział daje nam przewagę nad riflami, natomiast jego strata bardzo komplikuje grę.

Ketten
Wbrew pozorom jest równie ważny co greni. W momencie gdy nasze wojska są skupione na walce, on swobodnie śmiga po mapie i zajmuje jakże cenne sektory. Należy go pilnować i szanować. Gdy przeciwnik zbliża się do naszego ketta należy porzucić zajmowanie sektora i oddalić się w bezpieczne miejsca. Strata tego pojazdu w early spowoduje spadek cap poweru i brak mapy, który dosyć mocno odbije się w middle.

Flamy
Gdy tylko zobaczymy to paskudztwo od razu skupiamy na nim cały nasz ogień.

Kiedy cofać?
Cofamy naszych grenów, gdy mają mało hp lub gdy skład ma tylko jednego grena w składzie. Również w momencie, gdy widzimy, że nie mamy żadnych szans w starciu z nadchodzą armią, cofamy naszych wojaków do sztabu. Nie ma sensu wdawać się w niepotrzebne walki, gdyż łatwo można w nich stracić oddział.


Middle:

Gdy mamy odpowiednie środki i jakiś rannych grenów na mapie(lub grenów przy hq) cofamy ich do sztabu i stawiamy t1. Następnie od razu po wybudowaniu t1 stawiamy t3. Nie należy z tym zwlekać, gdyż to właśnie t3 daje nam największa przewagę nad przeciwnikiem. Po wybudowaniu t3 powinniśmy mieć nieco ammo, zatem wykupujemy mp44. Jeśli mamy odpowiednią ilość mp i fuel(a powinno tak być, o ile utrzymaliśmy ważną pozycję), produkujemy ac. Ac jest bardzo przydatnym pojazdem. Na samym początku nie jesteśmy wykupić wszystkim grenów mp44 zatem ac doskonale będzie się sprawdzać jako mobilny pojazd do ganiania rifli po mapie. Następnie możliwe jak najszybciej stawiamy t4.

1. Przeciwnik idzie w bary:
To jest nieco prostsza sprawa. Gdy widzimy, że przeciwnik zrobił bary kupujemy zwiększone składy. 4-osobowe składy grenów z mp44 doskonale radzą sobie nawet z riflami posiadającymi bary. Staramy się zachodzić rifli od strony bazy przeciwnika, aby być od razu na drodze powrotu rifli do sztabu.

2. Przeciwnik idzie w m8:
Gdy tylko widzimy, że na polu bitwy pojawia się m8 od razu zaczynamy produkcję at ht(najlepiej posiadać at ht przed m8, ale nie jest zawsze możliwe). Wykupujemy również w t1 granaty przeciwpancerne.
Gdy tylko mamy odpowiednią ilość ammo(60-80) rzucamy się na m8 i unieruchamiamy jego gąsienice/silnik umiejętnością atht. Następnie podbiegamy grenami i rzucamy jednym lub dwoma granatami( w zależności czy m8 jest osamotnione cz jest przy nim armia), by dobić pojazd wroga. Jeśli przeciwnik naprawia m8 inżynierami podchodzimy mp44 i kosimy biedaków - bardzo ładnie giną podczas pracy.

3. Przeciwnik idzie w tanki:

Rzadka sytuacja, ale jednak się zdarza, więc trzeba o niej wspomnieć. W momencie wyjścia tanków powinniśmy mieć już na polu bitwy t4 i atht. Gdy zobaczymy jakiś czołg od razu zaczynamy ulepszanie t3, a następnie produkujemy mardery(jeśli jest to niemożliwe, a mamy dużo mp możemy przywołać Hetzera).
Z hellcatem lub m10 można sobie jeszcze od biedy poradzić bez ciężko sprzętu. Używamy zdolności atht na czołgu wroga i następnie rzucamy grantami we wrogi pojazd. Z shermanem sytuacja ma się nieco mniej ciekawie, gdyż ma on znacznie więcej hp i trzeba by rzucić na prawdę sporo granatów(pewnie 4-5).
Gdy mamy już mardery/hetzery unieruchamiamy pojazd wroga za pomocą at ht i niszczymy go z daleka za pomocą naszych bestii. Dobrze jest też podejść mp44 pod wrogi czołg, aby zabić reperujących go inżynierów.


Late:


Cóż tu dużo mówić. Pe nie ma nic określonego do gry w późnym etapie. W late można iść w jaga i spamować tellerami jeśli przeciwnik ma pełno pojazdów. Można pójść w luftwaffe i przywołać wirbla, który idealnie nadaje się do zwalczania wrogiem piechoty, a następnie postawić 88. Flak idealnie współpracuje z kettenem w camo, który namierza mu wrogie jednostki(warto ubijać at przy pomocy 88). Kolejną opcją jest pójście w sector arty, jeśli mamy mnóstwo ammo, a przeciwnik spami piechotą. Można też postawić t2 i techować do panter. Można zupgrejdować t4 i kupić PIV'a. Możliwości jest wiele. Wszystko zależy od tego, czego bardziej potrzebujemy.


Tipy:

Tip: Jak skutecznie używać mp44

Jak wiadomo głównym zastosowaniem mp44 jest walka na krótkim dystansie. Oczywiście można też ostrzeliwać przeciwnika z dalekich odległości, ale jest to kompletnie nieskuteczne. Za to na bliskim dystansie mp44 jest zabójcze. Zawsze należy podchodzić jak najbliżej przeciwnika, aby zadać mu największe straty.
Jednym z najlepszych metod eliminowania całych składów przeciwnika jest zachodzenie wrogich jednostek od tyłu. Zachodzimy wrogie jednostki od strony ich HQ i zbliżamy się do nich. Nie należy podejść bezpośrednio do wrogiej jednostki, tylko na kilka metrów od składu wroga, aby w momencie wycofywania składu do hq być przed nim i móc gonić go wybijając po drodze wszystkich żołnierzy.

Teraz filmik, jak wygląda to w praktyce. Fragmenty gry vs Razor.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=N5bC-UiSZB8" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=N5bC-UiSZB8</a>


Tip: Jak poradzić sobie z at i m8

Zapewne niejednemu graczowi taka kombinacja sprawiła ogromną ilość problemów. At eliminuje nasze pojazdy, a m8 zajmuje się infem. Teoretycznie kombinacja idealna. Jak się okazuje nie do końca. Jeśli nie ma ogromnej liczby wrogiej piechoty w pobliżu, to można łatwo poradzić sobie z tym problemem. W tym celu należy w pierwszej kolejności podejść mp44 do działa przeciwpancernego i wyeliminować załogę. Nie przejmujemy się ostrzałem m8. Jeśli mamy 4-osobowe składy, nie powinno nic złego się im stać. Gdy załoga at zostanie unicestwiona podjeżdżamy natychmiast atht i unieruchamiamy pojazd wroga. Teraz mamy do wyboru dwie opcje. Jeśli przeciwnika ma w pobliżu piechotę - ładujemy w m8 ciągle z atht i podchodzimy mp44 i rzucamy w pojazd wroga at nadem, by dobić m8, a następnie ritritujemy naszych wojaków do HQ. Drugą opcję użyjemy w momencie, gdy nie ma zbyt wielu jednostek piechoty wroga w pobliżu. Podnosimy wtedy wrogie at przy pomocy mp44(oczywiście tylko wtedy, gdy mamy wykupione 4-osobowe składy!) i ładujemy w unieruchomionego m8.

Druga sytuacja przedstawiona na filmiku. Fragment z gry vs Aimstrong.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=XHF_FT9Dkoc" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=XHF_FT9Dkoc</a>


Tip: Jak poradzić sobie z czołgiem wroga nie posiadając ciężkiego sprzętu

Kolejny problem może stworzyć rush tanków przez gracza usa. Jak wiadomo opisana taktyka nie zakłada nacisku na ciężki sprzęt przeciwpancerny, zatem teoretycznie jesteśmy bez szans, gdy zostajemy zaskoczeni przez wrogi czołg. Można jednak sobie z tym poradzić, jeśli pierwszych wrogim tankiem jest hellcat/m10. Posiada on znacznie słabszy pancerz od m4, więc będzie go można łatwiej zniszczyć. Gdy widzimy pojazd wroga, podjeżdżamy atht i unieruchamiamy wrogi czołg. Następnie rzucamy się na niego naszymi mp44 i obrzucamy go granatami przeciwpancernymi. Należy również pamiętać o eliminacji wrogich inżynierów, co może sprawiać trudność, gdy piechoty wroga jest więcej. Jednak 4-osobowe składy mp44 powinny stanąć na wysokości zadania.

Eliminacja wrogiego hellcata. Fragment z gry vs HQmul.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=KdExsN2_Zj8" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=KdExsN2_Zj8</a>


Jeśli tylko poradziliśmy sobie z pierwszym czołgiem wroga należy jak najszybciej ztechować t3 i wyprodukować dwa mardery. Nasz przeciwnik zapewne przekonał się, że hellcat/m10 nie przynosi efektu i może zostać zniszczony za pomocą granatów przeciwpancernych i postawi zrobić nam niespodziankę z postaci shermana. Jak wiadomo jest to czołg, który posiada dużo więcej hp, zatem zezłomowanie go za pomocą at nadów byłoby nie lada wyzwaniem. Na szczęście my powinniśmy być wtedy już przygotowani na taką sytuację. Gdy zobaczymy m4, podjeżdżamy do niego i przy pomocy atht i unieruchamiamy. Następnie mardery z odległości wykańczają wrogiego tanka.
Jak zobaczycie na filmiku nawet nie powinno być problemu, gdy przeciwnik użyje napraw polowych.

Fragment z gry vs HQmul.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=OEEJRVES5v8" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=OEEJRVES5v8</a>




Repek dawać nie będę tutaj, bo pełno ich na forum. Mam nadzieję, że pomoże to komuś i spodoba się Wam mój poradnik pe.
Zapraszam do dyskusji i zadawania pytań.

Specjalne podziękowania dla Jodiego za przygotowanie filmików. Uśmiech
« Ostatnia zmiana: 29 Lipiec, 2010, 20:33:57 wysłane przez EXITIICiastek » Zapisane

Company of Heroes Forum CoH2
« : 25 Lipiec, 2010, 22:28:37 »

 Zapisane
EXITIIBartonPL
EXITII
*
Nick w COH: miszczoski
Wiadomości: 3225


Exiti Cup I 3rd place (miszcz)

Dane OS & Browser

  • Odznaczenia Naczelny pirotechnik Rzeszy
  • Zobacz profil Odznaczenia
    « Odpowiedz #1 : 26 Lipiec, 2010, 00:01:30 »

    No, już myślałem, że tej strategii nie opiszesz Smutny
    Zapisane

    [wstaw jeszcze raz taką grafikę i ban na tydzień; hoh]
    mengood
    Plutonowy
    *
    Wiadomości: 28

    Dane OS & Browser

    Zobacz profil Odznaczenia
    « Odpowiedz #2 : 26 Lipiec, 2010, 17:35:48 »

    Nie gram co prawda w gry rankingowe, ale kiedyś czytałem podobną strategie takiego kolesia Peacekeeper. Różnica polegała na tym że on od początku proponował Luftwaffe.
    Zapisane
    Kat
    Administrator
    *
    Nick w COH: WingedKat
    Wiadomości: 2643


    Dane OS & Browser

    Zobacz profil Odznaczenia
    « Odpowiedz #3 : 26 Lipiec, 2010, 18:32:43 »

    "Strategia Peacekeepera" rzeczywiście jest podobna, chociaż tam T3 jest tylko dla Stg44. Tutaj podstawą jest AC, niezależnie od tego czy przeciwnik bierze BARy czy WSC czy nawet m8. Ja gram bardzo podobnie (chociaż przeważnie jednak biorę G43 żeby nie dać się zepchnąć na samym starcie) i też zawsze staram się mieć to jedno AC. Dzięki temu siła ognia mojej armii odczuwalnie wzrasta, a poza tym mogę kontrolować mapę na dużym obszarze (przeciwdziałać kapowaniu przeciwnika i osłaniać własne jednostki kapujące). Nie wyobrażam sobie tylko 5 pg do atht, chociażby z dwoma Stg44, PE nie dałoby wtedy rady. Nawet jeśli minimalnie opóźniamy techowanie do atht to i tak inwestycja AC się zwróci i to z okładem Mrugnięcie
    Zapisane
    EXITIICiastek
    EXITII
    *
    Nick w COH: IIEXITIIICiastek
    Wiadomości: 2223


    Dane OS & Browser

    Zobacz profil WWW Odznaczenia
    « Odpowiedz #4 : 29 Lipiec, 2010, 20:35:34 »

    Apdejt. Tipy zostały dodane. Za fragmenty z gier podziękujcie Jodiemu.
    Jakby ktoś miał jakieś pytania dotyczące gry PE proszę zadawać je w tym temacie - postaram się odpowiedzieć i zawrzeć to w poradniku.
    Zapisane

    EXITIIJodlasty
    EXITII
    *
    Nick w COH: Niebezpieczny
    Wiadomości: 1091


    Dane OS & Browser

  • Odznaczenia Oskar za całokształt twórczości filmowej
  • Zobacz profil Odznaczenia
    « Odpowiedz #5 : 29 Lipiec, 2010, 21:00:01 »

    Najlepiej to oglądać na pełnym ekranie i w HD, wtedy dobrze wszystko widać.
    Zapisane
    HeartOrHead
    Wujek
    *
    Nick w COH: HeartOrHead
    Wiadomości: 1883

    Dane OS & Browser

    Zobacz profil WWW Odznaczenia
    « Odpowiedz #6 : 29 Lipiec, 2010, 21:25:53 »

    Dobra robota chłopaki.
    Skoro to poradnik to napisz może jeszcze co w wypadku combo: AT + T17 bo przy tej kombinacji jeden oddział mp44 przy rushu na AT może łatwo dostać owna od T17.

    I może jeszcze co na spam Quadów chociaż to rzadkość, wtedy nasze mp44 mają dużo metrów do przeczołgania Mrugnięcie
    « Ostatnia zmiana: 29 Lipiec, 2010, 21:39:28 wysłane przez HeartOrHead » Zapisane
    EXITIICiastek
    EXITII
    *
    Nick w COH: IIEXITIIICiastek
    Wiadomości: 2223


    Dane OS & Browser

    Zobacz profil WWW Odznaczenia
    « Odpowiedz #7 : 29 Lipiec, 2010, 21:34:08 »

    Tylko problem będzie z repkami, ale coś poszukam.
    Zapisane

    Jon1989
    IIexitiinub
    *
    Nick w COH: WingedJon1989
    Wiadomości: 807


    Dane OS & Browser

    Zobacz profil Odznaczenia
    « Odpowiedz #8 : 30 Lipiec, 2010, 14:36:14 »

    Poprosiłbym też o jakiś tip jak wykańczasz snajpera (jeśli się pojawi).
    Zapisane

    EXITIIJodlasty
    EXITII
    *
    Nick w COH: Niebezpieczny
    Wiadomości: 1091


    Dane OS & Browser

  • Odznaczenia Oskar za całokształt twórczości filmowej
  • Zobacz profil Odznaczenia
    « Odpowiedz #9 : 30 Lipiec, 2010, 14:48:26 »

    Dajesz spowolnienie na snajpera i dobijasz jak ucieka w ślimaczym tępie, albo podświetlasz go sobie
    kettenem i zabijasz AC
    Zapisane
    EXITIICiastek
    EXITII
    *
    Nick w COH: IIEXITIIICiastek
    Wiadomości: 2223


    Dane OS & Browser

    Zobacz profil WWW Odznaczenia
    « Odpowiedz #10 : 30 Lipiec, 2010, 14:51:02 »

    Coś napiszę o snajperach, ale będzie problem z repkami.
    Zapisane

    EXITIIeastern
    EXITII
    *
    Wiadomości: 867


    Unbalanced

    Dane OS & Browser

    Zobacz profil Odznaczenia
    « Odpowiedz #11 : 30 Lipiec, 2010, 23:16:35 »

    Te wszystkie ruchy i porady opisane w taktyce są niesamowicie oczywiste, ale żeby je zastosować maksymalnie skutecznie, już trzeba posiadać ostrego skilla Mrugnięcie. Mimo tego świetny poradnik, fajnie sie czyta i od razu chce sie grać Język.



    P.S.
    Tomzab, jak jesteś w przyszłym tygodniu w domu to juz teraz trenuj grubo Jęzor. Odezwe sie wieczorem w niedziele na gg.
    Zapisane
    mengood
    Plutonowy
    *
    Wiadomości: 28

    Dane OS & Browser

    Zobacz profil Odznaczenia
    « Odpowiedz #12 : 31 Lipiec, 2010, 00:08:54 »

    Cholera czy ktoś kiedykolwiek zagra Pe skuteczniej Co?
    Zapisane
    EXITIICiastek
    EXITII
    *
    Nick w COH: IIEXITIIICiastek
    Wiadomości: 2223


    Dane OS & Browser

    Zobacz profil WWW Odznaczenia
    « Odpowiedz #13 : 31 Lipiec, 2010, 13:28:47 »

    Te wszystkie ruchy i porady opisane w taktyce są niesamowicie oczywiste, ale żeby je zastosować maksymalnie skutecznie, już trzeba posiadać ostrego skilla Mrugnięcie.

    Musiałem zawrzeć wszystko, nawet z pozoru oczywiste rzeczy, bo poradniki są również - a nawet przede wszystkim - przeznaczone dla graczy mało doświadczonych i niewiedzących jak radzić sobie w konkretnych sytuacjach.
    W najbliższych dniach postaram się rozwinąć poradnik o snipa, ale będzie trudno znaleźć repki, a nie będę przecież przeglądał wszystkiego. Smutny
    Zapisane

    Jon1989
    IIexitiinub
    *
    Nick w COH: WingedJon1989
    Wiadomości: 807


    Dane OS & Browser

    Zobacz profil Odznaczenia
    « Odpowiedz #14 : 31 Lipiec, 2010, 13:30:07 »

    Mi zawsze podobało się jak OzO na poprzednim paczu grał PW- robił zdaje się 2x IHT + minował całą mapę pułapkami z SE:) Ale teraz to by nie przeszło, Ciastek wypracował zdaje się optymalną strategię na obecne warunki.
    Zapisane

    EXITIIJodlasty
    EXITII
    *
    Nick w COH: Niebezpieczny
    Wiadomości: 1091


    Dane OS & Browser

  • Odznaczenia Oskar za całokształt twórczości filmowej
  • Zobacz profil Odznaczenia
    « Odpowiedz #15 : 31 Lipiec, 2010, 14:23:57 »

    Mi zawsze podobało się jak OzO na poprzednim paczu grał PW- robił zdaje się 2x IHT + minował całą mapę pułapkami z SE:) Ale teraz to by nie przeszło, Ciastek wypracował zdaje się optymalną strategię na obecne warunki.

    Wygrałem kiedyś z OzO zaczynając od WSC, co się wydawało niemożliwe do zrobienia Uśmiech
    Zapisane
    tomzab
    Forum expert
    *
    Wiadomości: 629


    Dane OS & Browser

    Zobacz profil Odznaczenia
    « Odpowiedz #16 : 31 Lipiec, 2010, 17:15:08 »

    OzO o ile pamiętam opierał swoją strategię na zniszczeniu sektora z zasobami przeciwnika dzięki swimowi, ale wraz z następnym patchem odebrano swimowi możliwość niszczenia sektorów (wcześniej mógł niszczyć zaraz po wybraniu doktryny)
    Zapisane

    Dziećka
    Sierżant Major Armii
    *
    Nick w COH: LukBed
    Wiadomości: 168


    Dane OS & Browser

    Zobacz profil Odznaczenia
    « Odpowiedz #17 : 28 Sierpień, 2010, 19:07:21 »

    Czy skoro budujesz T3, to nie lepiej zamiast T4 zbudować jednego lub dwa Mardery, które też całkiem dobrze radzą sobie z wrogimi pojazdami?
    Zapisane
    EXITIICiastek
    EXITII
    *
    Nick w COH: IIEXITIIICiastek
    Wiadomości: 2223


    Dane OS & Browser

    Zobacz profil WWW Odznaczenia
    « Odpowiedz #18 : 28 Sierpień, 2010, 19:08:15 »

    Problem w tym, że mardery nie radzą sobie dobrze z pojazdami wroga, a poza tym nie zdarzyłbym z fuelem na mardera.
    Zapisane

    Icelander
    Forum expert
    *
    Nick w COH: ten sam
    Wiadomości: 935


    Dane OS & Browser

    Zobacz profil Odznaczenia
    « Odpowiedz #19 : 28 Sierpień, 2010, 19:20:59 »

    no właśnie, Mardery to takie jak geszuce, dobre działo, daleki zasięg, ale pancerz lichawy jakby co najwyżej z kartonu,...  Cool
    bez obrazy Karton  Chichot
    mam jednak sentyment do tych maszyn, lubię je...
    Ciastek... super uber profesjonalny poradnik
    Zapisane

    a może by tak wszystko pie******ć i na Nową Zelandię?
    Strony: [1] 2 3 ... 6
    Drukuj
    Skocz do: