Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
* Aktywni gracze na Relic Online przez ostatnie 150 sekund
Online:


Strony: [1]
Drukuj
Autor Wątek: System rankingu w Company of Heroes  (Przeczytany 4033 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Kat
Administrator
*
Nick w COH: WingedKat
Wiadomości: 2643


Dane OS & Browser

Zobacz profil Odznaczenia
« : 02 Luty, 2010, 11:22:16 »

Autor: HonestJohn

SYSTEM RANKINGU / PUNKTÓW W COH

Jak działa system rankingu / punktów w CoH?

Ranking w CoH jest oparty na odmianie systemu ELO (więcej na wikipedii).

Podstawa tego systemu to otrzymywanie punktów za wygraną i utrata za przegraną. Ilość uzyskanych / straconych punktów jest uzależniona od posiadanych punktów w stosunku do punktów posiadanych przez przeciwnika przed rozpoczęciem gry. Jeżeli ma się mniej punktów niż przeciwnik to można zdobyć więcej punktów przy wygranej lecz stracić mniej przy przegranej i odwrotnie.

Jest w tym systemie względna skala od 5 do 50 punktów uzyskania / utraty punktów. A więc w skrajnym przypadku jeżeli ma się ogromną przewagę punktów nad przeciwnikiem to w wyniku przegranej można stracić aż 50 punktów lecz zyskać jedynie 5 punktów. Tak samo jest w odwrotnej sytuacji, gdy ma się bardzo mało punktów i wygra się z jednym z najlepszych graczy to można zyskać 50 punktów lecz stracić jedynie 5.

Jeżeli gracze mają podobną liczbę punktów to standardowo wartość punktów, które można zyskać / stracić wynosi 20.

Oczywiście wariant 5-50 nie jest w praktyce sytuacją często, gdyż system autodopasowania (automatching) będzie starał się uniknąć takiej skrajnej sytuacji. Generalnie w większości gier można zyskać / stracić nie więcej niż 30 punktów w grze, a najczęściej jest to wartość około 10.

Ranga w CoH bazuje na ilości uzbieranych punktów – szczegółowe informacje są podane na stronie: http://coh-tools.com/ranks/

Dlaczego następuje skok z poziomu 15 do 20?

Jeżeli pierwszy gracz przechodzi z poziomu 15 wyżej to automatycznie dostaje od razu poziom 20 dla danej frakcji, niezależnie od tego czy uzyskał już poziom puntków wymagany dla poziomu 20. Następna osoba przekraczająca poziom 15 otrzymuje poziom 19 i jest druga w rankingu. Uzyskanie poziomu 20 dla tej drugiej osoby jest możliwe po przekroczenia ilości punktów wymaganych dla poziomu 20. Taki system powoduje, iż początkowo będzie tylko jeden poziom 20, jeden 19, jeden 18 i jeden 17. Wszyscy następni przekraczający poziom 15 uzyskają wtedy poziom 16. Oczywiście może być więcej graczy z poziomem 20 jeżeli gracze ci przekroczą ilość punktów wymaganych dla poziomu 20.

Jak system autodopasowania (automatch) dopasowuje mnie do moich przeciwników?

System autodopasowania stara się dobrać przeciwników posiadających jak najbardziej zbliżoną ilość punktów. Automatch rozpocznie od obecnie posiadanych przez gracza liczby punktów jako wartość bazowa w poszukiwaniu, kiedy gracz rozpocznie poszukiwanie przeciwnika. W miarę upływu czasu wyszukiwania rozszerzany jest zakres punktów jaki może posiadać przeciwnik. Automatch rozszerza zakres w równym stopniu powyżej i poniżej posiadanych przez szukającego gracza punktów. Ta wartość rośnie w miarę upływu czasu wyszukiwania. Jeżeli ma się np. 1000 punktów to przy rozpoczęciu automatcher szuka gracza z 1000 punktów. Następnie po minucie szuka gracza z punktacją pomiędzy 800 a 1200 – nie jest to dokładny opis działania autodopasowania ale jedynie przykład zasad na jakich funkcjonuje.

Rozszerzanie zakresu punktów przeciwnika może trwać około 10 minut, po którym to czasie poziom 20 może zostać dopasowany do poziomu 1. Jeżeli autodopasowanie nie znajdzie w tym czasie przeciwnika, a nadal trwa szukanie, to znaczy iż system wyszukiwania się zawiesił i koniecznej jest ponowne jego rozpoczęcie.

Bardzo ważne jest, aby pamiętać iż jeżeli dany gracz wyszukiwał przeciwnika przez 5 minut, a drugi gracz szukał przez 2 minuty to zasięgi obu graczy urosły w różnym stopniu, ale akurat mogły się zazębić i wtedy nastąpi dopasowanie. Oznacza to, że gracz z wysokim poziomem, który szukał dłuższy czas zostanie połączony z graczem o niskim poziomie, który właśnie rozpoczął poszukiwania.

Dlaczego gra się na mapie, którą się wyłączyło z wyboru?

Włączanie lub wyłączenie map w autodopasowaniu jest jedynie systemem głosowania. Jeżeli ma się daną mapę wyłączoną to oznacza jedynie, iż głosuje się przeciw tej mapie w meczu. Jednak istnieje możliwość iż będzie trzeba grać na tej mapie nawet jeżeli jej się nie wybrało.

Autodopasowanie normalnie częściej wybierze mapę, którą obaj przeciwnicy wybrali a zatem szansa na pozyskanie danej mapy jest większe jeżeli jest wybrana, gdyż taka mapa ma większą liczbę głosów w systemie. Jednak wybór mapy jest dokonywany na zasadzie losowej przez autodopasowanie i system głosowania wpływa na fakt, iż zmniejsza się prawdopodobieństwo wybrania mapy nie odhaczonej ale nadal ono istnieje.

Jest to możliwe, chociaż bardzo rzadkie, że autodopasowanie wybierze mapę, którą obaj przeciwniczy wyłączyli.

Czy rangi w grach nierankingowych szybciej się otrzymuje?

Tak jest. Gry nierankingowe mają stałą wartość uzyskiwania kolejnych poziomów (na to wygląda) i można uzyskać punkty za mecze z komputerem. Stąd rangi z meczy nierankingowych nie są wiarygodnym odzwierciedleniem umiejętności danego gracza i powinny być ignorowane (dla przykładu WARGOD).

Jak działa System Zaufania?

Każdy gracz otrzymuje wartość od Relic’a nazywaną „Wartość Zaufania”. Wartość ta przeważa w rozliczeniu meczu, który nie zakończył się prawidłowo, gdzie jeden z graczy robi “kick” lub “drop” przed prawidłowym zakończeniem. Wartość Zaufania jest uzależniona od ilości wątpliwych meczy, w których się uczestniczyło. Jeżeli takich meczy było wiele to ma się niską Wartość Zaufania i odwrotnie. Jednocześnie Wartość Zaufania się zwiększa z każdym zakończonym prawidłowo meczem. Nowi gracze nie otrzymują już idealnej Wartości Zaufania.

Czy autodopasowanie dobiera przeciwnika w oparciu o frakcje, którą w danym momencie gram, czy również bierze pod uwagę inne frakcje?

Bazując na informacjach, którym Relic nie zaprzecza, system autodopasowania będzie dla danego gracza szukał przeciwnika w oparciu o najlepszą punktację jaką ten gracz posiada nie zależnie od frakcji. Oznacza to, że jeżeli ma się wysoki ranking jako Amerykanie to będzie się na tej podstawie dopasowanym do przeciwnika nawet jeżeli gra się Wehrmachtem gdzie ma się niski ranking. Jako przykład po wejściu Opposing Fronts gracz mający poziom 14 Wehrmachtem i 13 Amerykanami został dopasowany do Aniketosa (jeden z najlepszych graczy PE) przy swoim drugim w życiu meczu Brytyjczykami.

Jak ten system działa w przypadku SMERFÓW (graczy posiadających wysoką rangę, ale grających na profilu o niskiej randze). Jeżeli zostanie się dopasowanym do takiego gracza (Smerfa), to jeżeli się wygra to uzyska się punkty jedynie bazujące na niskiej randze smerfa, ale jeżeli się przegra to traci się punkty w oparciu o najlepszą rangę smerfa. Oznacza to iż w przypadku przegranej traci się tyle punktów jakby się przegrało z najlepszym profilem gracza grającego jako smerf.

Czy ilość rozegranych meczy ma wpływ na dopasowanie w Automatch?

Oczywiście. Ilość meczy zagranych i ilość meczy zagranych przez przeciwnika ma wpływ na dopasowanie w ramach systemu Automatch. Oznacza to, że jeżeli ma się więcej rozegranych meczy na koncie to jest większe prawdopodobieństwo zagrania meczu z lepszym przeciwnikiem (o wyższej randze) niż w przypadku gracza z takimi samymi punktami lecz mającym rozegrane mniej meczy. Ta zależność, chociaż nie wiadomo jakie są jej szczegóły, została potwierdzona przez Relic.

Czy stosunek meczy wygranych:przegranych ma wpływ na autodopasowanie?

Tak. Stosunek wygrane:przegrane ma taki sam wpływ na wybór przeciwnika jak ilość rozegranych meczy. To oznacza, że gracz z lepszym stosunkiem wygrane:przegrane zostanie dopasowany do lepszego gracza w krótszym okresie czasu. Oznacza to też, że słabszy gracz mający gorszy stosunek wygrane:przegrane będzie dopasowany do słabszego przeciwnika. Również taki słabszy gracz o danej liczbie punktów szybciej zostanie dopasowany do gracza posiadającego mniejszą liczbę punktów od niego w przypadku braku przeciwnika o takiej samej liczbie punktów.

Źródło: Relic Forums
« Ostatnia zmiana: 02 Luty, 2010, 18:36:24 wysłane przez EXITIImaster0505 » Zapisane
Company of Heroes Forum CoH2
« : 02 Luty, 2010, 11:22:16 »

 Zapisane
Strony: [1]
Drukuj
Skocz do: